Periode D

In Periode D laat je zien wat je kunt

In deze laatste periode van de propedeuse sluit je het eerste jaar af met een mooi project en een al flink gevuld portfolio. In Project D - Design for Online Presence ga je nadenken over hoe jij als aankomend Interaction Designer jezelf zou willen presenteren. Je ontwerpt en bouwt een website waarin je je kwaliteiten als ontwerper laat zien.

In deze periode is er een tweede vak dat gaat over grafische vormgeving. Visual Communication 2 bouwt voort op het gelijknamige vak uit periode A, met meer kennis en vaardigheden op het gebied van beeldtaal en visual interface design. Het vak Media in the Society bestudeer je hoe media met onze samenleving verbonden zijn en hoe media een invloed hebben op de samenleving.

Het P-Portfolio is een bijzonder vak, omdat er geen les wordt gegeven. Het P-Portfolio is een zogenaamd ontwikkelingsportolio: je laat hiermee zien hoe jij je als aankomend CMD'er aan het ontwikkelen bent. Je stelt zelf de doelen en maakt daarvoor zelf een plan, dat je bespreekt met je studieloopbaanbegeleider. In het plan staan activiteiten die je gaat ondernemen om het vakgebied beter te leren kennen, bijvoorbeeld het bezoeken van een bedrijf. Dat plan maak je al in periode B; aan het eind van periode D wordt je beoordeeld op je inspanningen.