Marketing

De Interaction Designer ontwerpt voor communicatie met een doelgroep. Wie is die doelgroep, wat doet die doelgroep, welke informatie wil de doelgroep, waar haalt de doelgroep de informatie vandaan? Dat zijn vragen die een ontwerper kan stellen om daarna effectief te kunnen ontwerpen.

Binnen dit vak Marketing wordt het uitgangspunt genomen: het consumentengedrag. Of het ‘besluitvormingsproces (koopbeslissingsproces)’. In het algemeen doorloopt een consument vijf fasen in een besluitvomingsproces, alvorens tot een waarderuil te komen. Die waarderuil is de kern van marketing: alle activiteiten die erop gericht zijn om tot een ruil van waarden te komen. De vijf stappen in het proces zijn:

  • Ontdekken van een behoefte (probleem)
  • Het zoeken van alternatieven
  • Het maken van een keuze
  • ‘Aankoop’ of besluit
  • Gedrag na de aankoop

Bij marketing gaat het erom dat dit proces beïnvloed en ook ondersteund wordt. De Interaction Designer zal deze kennis voornamelijk gebruiken in de fasen Look & Listen en CreateConcepts. Het gedrag van de consument, oftewel de gebruiker, heeft een invloed op het visueel en interactief ontwerp.

Code
CMD-F-MAR
Studiepunten
3 EC
Jaar
2
Periode
F
Duur
10 wk

Docenten/coördinatie

Posts

No blogs posted.